TP-Link OMADA

Μία απολύτως επαγγελματική λύση WiFi για επιχειρήσεις

Ίσως θυμάστε τις αρχές της δεκαετίας του 2000: μια εποχή που οι άνθρωποι άρχισαν να γίνονται «κινητοί» και
τα κινητά τηλέφωνα άρχισαν να γίνονται πιο προσιτά. Η Nokia και η Motorola
κυκλοφόρησαν προϊόντα που θα μπορούσαν πραγματικά να χωρέσουν στην τσέπη σας
και η χρήση του Διαδικτύου στο τηλέφωνό σας ήταν εφιάλτης, δεδομένου του
κόστους που σχετίζονταν με την πρόσβαση ανά λεπτό.

Καθώς η ιδέα της χρήσης δεδομένων για πρόσβαση στο Διαδίκτυο έγινε ευρύτερα αποδεκτή, το 2G ήταν η πρώτη
τεχνολογία που επέτρεψε στους ανθρώπους να ξεκινήσουν πραγματικά την περιήγηση
στον Ιστό. Εκείνη την εποχή, και είναι δύσκολο να το πιστέψει κανείς, το
Διαδίκτυο ήταν ελάχιστα βελτιστοποιημένο για προβολή από κινητά, ο χρόνος
φόρτωσης ήταν φρικτός και ήταν εξαιρετικά δύσκολη η πλοήγηση.

Έρχεται το 3G και τα αγαπημένα μας iPhone έγιναν οι μίνι υπολογιστές που γνωρίζουμε σήμερα. Με αυτό ήρθε μια
αλλαγή στον τρόπο που εργαζόμαστε. Ξαφνικά, θα μπορούσατε να κάνετε την δουλειά
σας από σχεδόν οπουδήποτε. Η εργασία από το σπίτι, αν και βολική, δεν ήταν
πάντα η καλύτερη επιλογή, ειδικά αν δεν είχατε γραφείο ή καθορισμένο χώρο
εργασίας.

Ως αποτέλεσμα, όσοι ήθελαν να εργαστούν εξ αποστάσεως, αλλά όχι από το σπίτι, άρχισαν να αναζητούν καφετέριες
και τοπικά εστιατόρια όπου μπορούσαν να έχουν δωρεάν Wi-Fi, να απολαύσουν έναν
καφέ και ένα σνακ και να κάνουν λίγη δουλειά. Στις αρχές της δεκαετίας του
2000, τα εστιατόρια που επωφελήθηκαν από αυτό, όπως το Panera Bread ως η πρώτη
αλυσίδα που εφάρμοσε το wifi σε όλες τις τοποθεσίες, είχαν ένα πλεονέκτημα
έναντι των ανταγωνιστών.

Προϊόντα Omada της TPLink

Η TP-Link, είναι μία από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως εταιρία παραγωγής αξιόπιστων συσκευών δικτύωσης, παρουσιάζει ένα σύγχρονο και ολοκληρωμένο σε όλους τους τομείς σύστημα Wi-Fi για επιχειρήσεις. Το όνομα αυτού Omada, που όπως υποδηλώνει προέρχεται από την ελληνική λέξη ομάδα. Η Tp-Link με την οικογένεια προϊόντων OMADA αποτυπώνει απόλυτα τη φιλοδοξία της TP-Link να καθιερώσει μια ολοκληρωμένη και απόλυτα σύγχρονη λύση δικτύωσης καθορισμένη από λογισμικό. Βασισμένο στην επιτυχία της πλατφόρμας κεντρικής διαχείρισης Auranet, το οικοσύστημα Omada ενσωματώνει μεταξύ άλλων προϊόντα Wi-Fi, Ethernet Switches και Gateways ασφαλείας, παρέχοντας πλήρη έλεγχο μέσα από μια κεντρική πλατφόρμα διαχείρισης.

Τα προϊόντα Omada συνεργάζονται μεταξύ τους με σκοπό να δώσουν μία ολοκληρωμένη και σύγχρονη λύση δικτύωσης που να ταιριάζει απόλυτα με τις ανάγκες της κάθε επιχείρησης. Η λύση Omada δίνει τη δυνατότητα στους διαχειριστές δικτύου να παρακολουθούν και να διαχειρίζονται όλα τα προϊόντα Omada , μέσω μιας κεντρικής πλατφόρμας διαχείρισης ενώ ταυτόχρονα με την απλότητα που τη διακρίνει δίνει τη δυνατότητα διαχείρισης και σε λιγότερο έμπειρο προσωπικό η ακόμη ακόμη και στον ίδιο τον επιχειρηματία με μια σχετική απλή εκπαίδευση. Έτσι, παρέχει τα εξαιρετικά πλεονεκτήματα της δυνατότητας ασύρματης επέκτασης και της απομακρυσμένης διαχείρισης του δικτύου, εξοικονομώντας χρόνο και κόστος, καθώς δεν απαιτείται πρόσθετη δαπάνη για προσωπικό πληροφορικής.

Τι περιλαμβάνει;

Η επαγγελματική λύση Wi-Fi Omada περιλαμβάνει σειρές συμβατών ασύρματων Omada Access Points οροφής, τοίχου και εξωτερικού χώρου, συσκευές Mesh, συμβατούς Router και PoE switch ενώ για την κεντρική διαχείριση του δικτύου χρησιμοποιούνται η συσκευή Omada Cloud Controller  ή το εξειδικευμένο λογισμικό Software Controller της TP-Link για έλεγχο μέσω web browser από υπολογιστή. Επιπλέον, η δωρεάν  εφαρμογή TP-Link Omada App παρέχει απομακρυσμένη πρόσβαση από smartphones/tablets με λογισμικό iOS/Android.

EAP Controller Software

Το EAP Controller Software είναι ένα δωρεάν λογισμικό της TP-Link που επιτρέπει στους χρήστες να διαχειρίζονται εύκολα εκατοντάδες ασύρματα Access Points της σειράς Omada EAP σε πολλαπλές τοποθεσίες, μέσω οποιουδήποτε υπολογιστή που βρίσκεται εντός του δικτύου. Το λογισμικό τρέχει σε Windows, ή Linux υπολογιστή και μπορεί να μεταφορτωθεί μέσα από το site της TP-Link. Για τη διαχείριση του Controller μέσω του Omada Cloud, ανοίγουμε ένα πρόγραμμα περιήγησης στον υπολογιστή και στο πεδίο διευθύνσεων πληκτρολογούμε omada.tplinkcloud.com, ώστε στη σελίδα που θα ανοίξει να εισάγουμε τα στοιχεία του TP-Link ID που έχουμε δημιουργήσει για να συνδεθούμε.

Η δυνατότητα ελέγχου, προσαρμογής και οπτικοποίησης ολόκληρου του δικτύου, καθιστά την κεντρική διαχείριση των Wi-Fi των επιχειρήσεων αποδοτικότερη και οικονομικότερη από ποτέ. Το λογισμικό EAP Controller Software για τη διαχείριση των συσκευών μας,  είναι συμβατό και με όλη τη σειρά των Access Points Omada EAP, επιτρέποντας διαχείριση δικτύου με εξοικονόμηση χρόνου και κόστους που θα απαιτούσε η απασχόληση επιπλέον προσωπικού, κάτι που το καθιστά ιδανικό για αλυσίδες ξενοδοχείων και παραρτήματα επιχειρήσεων.

Η κεντρική οθόνη του μενού περιλαμβάνει στο πάνω μέρος της έξι ξεχωριστά πεδία Statistics, Map, Access Points, Clients, Insight και Log.

Το Statistics παρέχει δυναμική παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο, εμφανίζοντας οπτικοποιημένα δεδομένα με στατιστικά στοιχεία κίνησης δικτύου για τα συνδεδεμένα Access Points. Παρακολουθώντας τα δεδομένα από κάθε Access Point, ελέγχουμε τη δραστηριότητα των χρηστών για να κατανοήσουμε καλύτερα τα πρότυπα κυκλοφορίας και να βελτιώσουμε την αποτελεσματικότητα του δικτύου.

Από το πεδίο MAP μπορούμε να ανεβάσουμε τα σχέδια των κατόψεων για να απεικονίσουμε και να βελτιστοποιήσουμε την ανάπτυξη των πόρων του δικτύου.

Από το πεδίο Access Points βλέπουμε λεπτομερείς πληροφορίες για κάθε Access Point (μοντέλο, MAC address, IP address κ.λπ.), ενώ δίπλα σε κάθε μονάδα υπάρχει περιοχή πέντε εικονιδίων που με την επιλογή τους επιτρέπουν τον εντοπισμό του στο χάρτη, την επανεκκίνηση, την αναβάθμιση, τη μετακίνηση σε μια τοποθεσία και τη ρύθμισή του.

Από το πεδίο Clients βλέπουμε τις τρέχουσες πληροφορίες των συνδεδεμένων πελατών που χωρίζονται σε Users και Guests. Users είναι οι πελάτες που συνδέονται με το Access Point χωρίς πιστοποίηση πύλης (Portal Authentication), ενώ Guests είναι εκείνοι που συνδέονται με έλεγχο ταυτότητας. Δίπλα σε κάθε πελάτη-συσκευή υπάρχει πεδίο με τρία εικονίδια που χρησιμοποιούνται για επανασύνδεσή του στο δίκτυο, για περιορισμό της πρόσβασής του στο δίκτυο και για ρύθμιση ποσοστού και προβολής ιστορικού σύνδεσης.

Από το πεδίο Insight προβάλλονται στατιστικά πελατών κατά τη διάρκεια συγκεκριμένης περιόδου που μπορούμε να επιλέξουμε από το αναπτυσσόμενο μενού. Κάνοντας κλικ στη MAC address του πελάτη λαμβάνουμε το ιστορικό σύνδεσης και ρυθμίζουμε το όριο ταχύτητας. Επιπλέον, μπορούμε να δούμε τις πληροφορίες διαφορετικών τύπων πελατών, όπως All, User, Guest, Blocked και Rate Limited για εκείνους που έχουν περιορισμένη ταχύτητα, ενώ έχουμε κι εδώ εικονίδια για αποκλεισμό πρόσβασης και για ρύθμιση ποσοστού και προβολής ιστορικού σύνδεσης. Στην κάρτα Insight έχουμε επίσης επιλογές διαχείρισης έμπιστων και μη έμπιστων Rogue Access Points, εκείνων δηλαδή που έχουν εγκατασταθεί στο δίκτυο χωρίς ρητή εξουσιοδότηση. Τα μη έμπιστα Access Points μπορούν να μετακινηθούν στη λίστα των έμπιστων Rogue Access Points.

Από το Log προβάλλονται πληροφορίες των διαχειριζόμενων Access Points. Εμφανίζονται η ενότητα του αρχείου καταγραφής, το επίπεδο, το περιεχόμενο, ο χειριστής και ο χρόνος που εμφανίστηκε.

Στο κάτω μέρος της κεντρικής κάρτας του μενού βρίσκουμε πέντε πεδία Wireless Settings, Wireless Control, Site Settings, Cloud Access και Controller Settings.

Από το Wireless Settings μπορούμε να προσθέσουμε ένα ασύρματο δίκτυο και να ρυθμίσουμε τις παραμέτρους του για να βελτιώσουμε την ποιότητά του.

Από το Wireless Control διαμορφώνουμε κανόνες ελέγχου πρόσβασης (Access Control), ορίζουμε έλεγχο ταυτότητας μέσω πύλης (Portal) με δυνατότητα προσαρμογής σελίδας σύνδεσης, ορίζουμε πολιτική ελεύθερου ελέγχου ταυτότητας σε συγκεκριμένους πελάτες για πρόσβασή τους χωρίς ταυτοποίηση (Free Authentication Policy), εισάγουμε φίλτρο MAC για αποτελεσματικό έλεγχο πρόσβασης των πελατών στο ασύρματο δίκτυο (MAC Filter/MAC Filter Association), προγραμματίζουμε το χρόνο πρόσβασης στο ασύρματο δίκτυο για μείωση της κατανάλωσης ενέργειας (Scheduler/Scheduler Association) και ορίζουμε παραμέτρους για τη διαμόρφωση της ποιότητας της υπηρεσίας (QoS).

Από το Site Settings μπορούμε να ορίσουμε συγκεκριμένες ρυθμίσεις, όπως την κατάσταση του LED (LED), τα στοιχεία του λογαριασμού για το Access Point (Device Account), τον προγραμματισμό επανεκκίνησης (Reboot Schedule), τον τρόπο λήψης Logs (Log Settings), online ή χειροκίνητο τύπο αναβάθμισης (Batch Upgrade), την ενεργοποίηση SSH για ασφαλή απομακρυσμένη σύνδεση (SSH) και τη διαχείριση VLAN για ασφαλέστερη διαχείριση του Access Point (Management VLAN).

Από το Cloud Access μπορούμε να διαμορφώσουμε την πρόσβαση μέσω Cloud, η οποία προϋποθέτει την ύπαρξη αναγνωριστικού (TP-Link ID) που θα συνδέεται στον Controller. Η καταχώρηση TP-Link ID στο σημείο αυτό είναι απαραίτητη, εφόσον δεν έχει πραγματοποιηθεί προηγουμένως κατά τη διάρκεια της διαδικασίας γρήγορης εγκατάστασης, ενώ για την ενεργοποίησή του απαιτούνται Email και κωδικός πρόσβασης (Password).

Τέλος, από το Controller Settings μπορούμε να διαχειριζόμαστε το λογαριασμό χρήστη και να διαμορφώνουμε τις ρυθμίσεις συστήματος. Μπορούμε να δημιουργήσουμε νέο λογαριασμό χρήστη (User Account) τύπου Administrator, Operator ή Observer, να ορίσουμε όνομα Controller και να τροποποιήσουμε τα στοιχεία του Mail Server (General Settings), να επιλέξουμε μέσα από μια αναπτυσσόμενη λίστα τη διάρκεια που θα διατηρούνται τα δεδομένα του ιστορικού (History Data Retention), να αποθηκεύσουμε και να εισάγουμε έτοιμα αρχεία ρυθμίσεων (Backup&Restore), να ενεργοποιήσουμε την αυτόματη δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας (Auto Backup) και να μεταφέρουμε τις ρυθμίσεις και τα δεδομένα από τον τρέχον Controller σε οποιονδήποτε άλλο (Migrate).

Έξυπνη εφαρμογή TP-Link Omada App

H έξυπνη εφαρμογή TP-Link Omada App είναι δωρεάν διαθέσιμη από το Google Play Store και από το App Store, ώστε να επιτρέπει σε χρήστες tablets/smartphones με λογισμικό Android/iOS να αποκτούν απομακρυσμένη πρόσβαση στον Omada Cloud Controller OC200 για να διαμορφώνουν και να διαχειρίζονται το δίκτυο τους  , από οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη κι αν βρίσκονται.

Υπάρχουν δύο τρόποι διαχείρισης των EAP, Standalone mode και Controller mode. Το Standalone mode είναι κατάλληλο για δίκτυα μικρής κλίμακας που έχουν λίγα EAP, παρέχοντας διαχείριση των βασικών λειτουργιών. Το Controller mode συνεργάζεται με τον Cloud Controller ή το software Omada Controller για κεντρική διαχείριση πολλαπλών EAP, διαθέτοντας πιο προηγμένες επιλογές διαμόρφωσης. Στο Controller mode υπάρχουν δύο τρόποι διαχείρισης των EAP, μέσω Local Access, ή μέσω Cloud Access. Σε λειτουργία Local Access η εφαρμογή Omada μπορεί να διαχειρίζεται τα EAP όταν ο Controller και η φορητή συσκευή βρίσκονται στο ίδιο υποδίκτυο (subnet), ενώ σε λειτουργία Cloud Access η εφαρμογή Omada αποκτάει πρόσβαση στον Controller μέσω του διαδικτύου.

Πατώντας στο εικονίδιο του Controller OC200 εισερχόμαστε στο μενού διαχείρισης των EAP, όπου στο κάτω μέρος της οθόνης είναι τοποθετημένα τέσσερα εικονίδια Statistics, APs, Clients και Settings, τα οποία οδηγούν σε αντίστοιχες κάρτες διαχείρισης. Στην κάρτα Statistics βλέπουμε διάφορα στατιστικά στοιχεία των Access Points και των συνδεδεμένων πελατών, καθώς και γραφικές παραστάσεις για την πρόσφατη δραστηριότητα. Στην κάρτα APs βλέπουμε τη λίστα των EAP του δικτύου.

Πατώντας σε καθένα από αυτά εμφανίζεται κάρτα με τις πληροφορίες της συσκευής (MAC Address, IP Address κ.λπ.), τους συνδεδεμένους πελάτες-συσκευές και επιλογές για επανεκκίνηση και online αναβάθμιση, με την κόκκινη τελεία να σηματοδοτεί τη διαθεσιμότητα νέας έκδοσης.

Στην κάρτα Clients βλέπουμε τη λίστα των πελατών, με επιλογές εμφάνισης ανά Connected, Blocked, Users και Guests, ενώ πατώντας στον καθένα από αυτούς βλέπουμε διάφορες πληροφορίες τους (IP, MAC, Band, Connection Duration κ.λπ.).

Τέλος, στην κάρτα Settings έχουμε δύο ενότητες ρυθμίσεων, για την τοποθεσία (Site Settings) και τον ελεγκτή (Controller Settings). Η ενότητα Site Settings διαθέτει επιλογές ρυθμίσεων Site, Wireless Settings, Fast Roaming, Mesh και LED, ενώ η ενότητα Controller Settings παρέχει επιλογές για ρυθμίσεις Controller Name, Cloud Access, Local Users, Time Zone, Network Settings και Maintenance.

Με μια ματιά μπορούμε να πού ότι η συγκεκριμένη λύση προσφέρει:

    Ολοκληρωμένη λύση δικτύου για τις ανάγκες κάθε επιχείρησης

    Επαγγελματική κεντρική διαχείριση για δίκτυο Wi-Fi

    Πρόσβαση στο Cloud για διαχείριση από οπουδήποτε και οποτεδήποτε

    Υποστήριξη PoE (802.3af / 802.3at) για εύκολη εγκατάσταση

    Εύκολη διαχείριση μέσω δωρεάν Controller Software

    Ασφαλές δίκτυο επισκεπτών με πολλαπλές επιλογές σύνδεσης Facebook Wi-Fi /SMS/Voucher

    Μεγαλύτερη ευκολία διαχείρισης με το Omada App

Συμπέρασμα

Η σειρά προϊόντων Omada της TP-Link αποτελεί μια συνολική, επαγγελματική λύση Wi-Fi, την πληρέστερη που κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά. Με συσκευές που υποστηρίζουν τα σύγχρονα πρότυπα τροφοδοσίας, ώστε να απλοποιείται στον απόλυτο βαθμό η ανάπτυξή τους σε υπάρχουσα δομημένη καλωδίωση, αλλά και με δυνατότητες προηγμένου ελέγχου, μέσω δωρεάν λογισμικού από υπολογιστές, ή μέσω έξυπνης εφαρμογής από smartphones/tablets, για τοπική ή απομακρυσμένη διαχείριση, η σειρά προϊόντων Omada αποτελεί μια άριστη πρόταση αγοράς για κάθε επιχείρηση!

Για να περάσει και η δική σας επιχείρηση στον κόσμο του Wi-Fiτου 21ου αιώνα και να εκμεταλλευτεί όλα τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν για την επιχείρηση σας από αυτό, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας 24/7 στο 6944292953, προκειμένου  να κανονίσουμε μια συνάντηση, για να σας ενημερώσουμε χωρίς κάποια άλλη υποχρέωση από μέρους σας, η να μας στείλετε μια κάτοψη των χώρων σας στο s.grigoriadis(AT)informatics.com.gr ούτως ώστε να σας αποστείλουμε μια πλήρη προσφορά εγκατάστασης .

Αφήστε ένα σχόλιο....

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *