Ψηφιακά τηλεφωνικά κέντρα (VOIP/IPPBX)

Ψηφιακά τηλεφωνικά κέντρα (VOIP/IP PBX)

Τα VoIP/IP PBX αποτελούν συστήματα ενοποιημένης επικοινωνίας έχουν γίνει εξαιρετικά δημοφιλή την τελευταία δεκαετία και είναι η Νο. 1 προτίμηση κατά την αναβάθμιση ενός υπάρχοντος ή την εγκατάσταση ενός νέου τηλεφωνικού συστήματος. Τα IP PBX βασίζονται στο πρωτόκολλο IP που τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν την υπάρχουσα υποδομή δικτύου και να παρέχουν βελτιωμένες υπηρεσίες επικοινωνίας που βοηθούν τους οργανισμούς να συνεργάζονται και να επικοινωνούν από οπουδήποτε στον κόσμο με ελάχιστο ή καθόλου κόστος.

Παρακάτω θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε τις βασικές αρχές των συστημάτων IP PBX, πώς λειτουργούν τα IP PBX, ποια είναι τα κρίσιμα στοιχεία VoIP τους, πώς μπορούν να συνδεθούν με τον έξω κόσμο και να δείξουμε πώς οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το IP PBX – Σύστημα Ενοποιημένων Επικοινωνιών για εξοικονόμηση κόστους.

VOIP PBX – Η εξέλιξη των τηλεφωνικών συστημάτων

Τα παραδοσιακά, ιδιωτικά τηλεφωνικά κέντρα (PBX) έχουν αλλάξει πολύ από την εξάπλωση του Διαδικτύου. Αργά αλλά σταθερά, οι επιχειρήσεις καταργούν σταδιακά τα αναλογικά συστήματα και τα αντικαθιστούν με εναλλακτικές λύσεις IP PBX.

Ένα παραδοσιακό σύστημα PBX διαθέτει μια θυρίδα ανταλλαγής στις εγκαταστάσεις του οργανισμού όπου αναλογικά και ψηφιακά τηλέφωνα συνδέονται παράλληλα με εξωτερικές γραμμές PSTN/ISDN από την εταιρεία τηλεπικοινωνιών. Παρέχει στην εταιρεία πλήρη πλήρη πρόσβαση , αλλά είναι δαπανηρή η εγκατάσταση και τις περισσότερες φορές απαιτεί έναν εξειδικευμένο τεχνικό για τη συντήρηση, την επισκευή και την πραγματοποίηση αλλαγών.

Η αναβάθμιση για την υποστήριξη πρόσθετων εσωτερικών επεκτάσεων συνήθως μεταφράζεται σε πρόσθετες κάρτες υλικού που εγκαθίστανται στο σύστημα PBX καθώς και σε περισσότερες τηλεφωνικές καλωδιώσεις για την υποδοχή των νέων τηλεφώνων. Όταν μια εταιρεία φτάσει τη μέγιστη χωρητικότητα PBX (είτε τηλέφωνα είτε γραμμές PSTN/ISDN), θα έπρεπε να μετακομίσει σε μεγαλύτερο PBX, με αποτέλεσμα επιπλέον κόστος.

Τα IP PBX, γνωστά και ως συστήματα VoIP ή λύσεις Ενοποιημένης Επικοινωνίας, άρχισαν να διεισδύουν στην παγκόσμια αγορά PBX γύρω στο 2005, καθώς πρόσφεραν ό,τι πρόσφερε ένα PBX υψηλής τεχνολογίας, ενσωματώθηκαν πολύ καλύτερα με εφαρμογές και λογισμικό επιτραπέζιου υπολογιστή (π.χ. Outlook, CRMS κ.λπ.) και υποστήριζαν έναν αριθμό σημαντικών λειτουργιών που δεν ήταν σε θέση να παραδώσουν τα αναλογικά PBX. IP PBX και συστήματα ενοποιημένης επικοινωνίας όπως το 3CX είναι σε θέση να παρέχουν χαρακτηριστικά όπως:

     Ενοποίηση με υπάρχουσα υποδομή δικτύου

     Ελαχιστοποίηση του κόστους των αναβαθμίσεων

     Χρήση υπάρχοντος εξοπλισμού όπως αναλογικά τηλέφωνα, φαξ κ.λπ.

     Επιτραπέζιοι υπολογιστές και κινητά softphone που αντικατέστησαν την ανάγκη για φυσικές τηλεφωνικές συσκευές

     Παροχή πλήρους τηλεφωνικών υπηρεσιών σε απομακρυσμένα γραφεία χωρίς να απαιτείται ξεχωριστό PBX τηλεφωνικό κέντρο

     Επιτρέπουν στους χρήστες κινητών να έχουν πρόσβαση στην εσωτερική τους επέκταση μέσω VPN ή άλλων ασφαλών μέσων

     Φιλικό προς το χρήστη interface διαχείρισης που βασίζεται στο Web

     Υποστηριζόμενες συσκευές λογισμικού και υλικού τρίτων μέσω μη αποκλειστικών πρωτοκόλλων επικοινωνίας, όπως το Πρωτόκολλο Έναρξης Συνεδρίας (SIP)

     Χρήση εναλλακτικών παρόχων τηλεπικοινωνιών μέσω διαδικτύου για φθηνότερες χρεώσεις κλήσεων

Τα χαρακτηριστικά που προσφέρονται από τα IP PBX τα καθιστούσαν μια ολοένα και πιο δημοφιλή εναλλακτική λύση για οργανισμούς που προσπαθούσαν να μειώσουν το κόστος τηλεπικοινωνιών αυξάνοντας παράλληλα την παραγωγικότητα.

Γιατί οι επιχειρήσεις μετακινούνται σε λύσεις IP PBX

Σύμφωνα με έρευνες που έγιναν το 2013, το 96% των αυστραλιανών επιχειρήσεων χρησιμοποιούσε ήδη IP PBX. Σήμερα είναι σαφές ότι η λύση έχει τεράστια πλεονεκτήματα. Το IP PBX προσφέρει στις επιχειρήσεις αυξημένη ευελιξία, μειωμένο κόστος λειτουργίας και εξαιρετικές δυνατότητες . Υπάρχουν τόσα πολλά πλεονεκτήματα που είναι δύσκολο για τους οργανισμούς να δικαιολογήσουν τα παραδοσιακά αναλογικά/ψηφιακά PBX. Ακόμη και οι ηγέτες της αγοράς στην αγορά PBX, όπως η Siemens, η Panasonic, η Alcatel και άλλοι έπρεπε να προσαρμοστούν στην ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά τηλεπικοινωνιών και να παράγουν υβριδικά μοντέλα που υποστήριζαν χαρακτηριστικά IP PBX και τηλέφωνα IP, αλλά αυτά είναι ακόμη περιορισμένων δυνατοτήτων σε σύγκριση με ένα πλήρες IP PBX τηλεφωνικό κέντρο.

Όταν ένα IP PBX εγκαθίσταται επί τόπου, χρησιμοποιεί το υπάρχον δίκτυο LAN, με αποτέλεσμα χαμηλό λανθάνοντα χρόνο και λιγότερο χώρο για παρεμβολές. Είναι επίσης πολύ πιο εύκολο στην εγκατάσταση από άλλα συστήματα PBX. Οι μηχανικοί δικτύου και οι διαχειριστές μπορούν εύκολα να διαμορφώσουν και να διαχειριστούν ένα σύστημα IP PBX, καθώς οι περισσότερες διανομές διαθέτουν μια απλή διεπαφή χρήστη. Αυτό σημαίνει ότι οι ρυθμίσεις συστήματος και τηλεφώνου, η δρομολόγηση κλήσεων, η αναφορά κλήσεων, η χρήση εύρους ζώνης και άλλες ρυθμίσεις μπορούν να προβληθούν και να διαμορφωθούν μέσα από  ένα απλό παράθυρο του προγράμματος περιήγησης. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι εργαζόμενοι μπορούν ακόμη και να διαμορφώσουν τις δικές τους προτιμήσεις ώστε να ταιριάζουν με την ροή εργασίας τους.

Μόλις εγκατασταθεί, ένα IP PBX μπορεί να λειτουργεί στο υπάρχον δίκτυο, σε αντίθεση με μια ολόκληρη τηλεφωνική υποδομή σε επαγγελματικούς χώρους. Αυτό σημαίνει λιγότερη διαχείριση καλωδίων και δυνατότητα χρήσης υπαρχόντων καλωδίων Ethernet, με αποτέλεσμα μικρότερο κόστος εκκίνησης. Αυτή η μείωση του κόστους εκκίνησης μπορεί να είναι ακόμη πιο σημαντική εάν η εταιρεία έχει πολλά υποκαταστήματα σε διαφορετικά μέρη. Οι μισθωμένες γραμμές Διαδικτύου με προγράμματα απεριόριστης χρήσης σημαίνει ότι οι φωνητικές κλήσεις μπορούν να μεταδοθούν μέσω IP WAN χωρίς επιπλέον κόστος.

Επιπλέον, οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το πρωτόκολλο τηλεφωνικών voip κλήσεων  (SIP) για να μειώσουν τους τηλεφωνικούς λογαριασμούς για τις περισσότερες κλήσεις. Οι επικοινωνίες δρομολογούνται στο Τηλεφωνικό δίκτυο χρησιμοποιώντας έναν κορμό SIP μέσω του IP PBX απευθείας ή ενός παρόχου voip τηλεφωνίας. Το SIP είναι ένα πρωτόκολλο που βασίζεται σε IP, το οποίο σημαίνει ότι η εταιρεία τηλεπικοινωνιών μπορεί είτε να παρέχει μια αποκλειστική μισθωμένη γραμμή απευθείας στις εγκαταστάσεις του οργανισμού είτε ο πελάτης μπορεί να συνδεθεί με έναν διακομιστή SIP  μέσω Διαδικτύου. Συνήθως οι κύριες γραμμές τηλεπικοινωνιών παρέχονται μέσω ενός αποκλειστικού κυκλώματος που βασίζεται σε IP για να διασφαλιστεί η σταθερότητα της γραμμής και η χαμηλή καθυστέρηση.

Με κορμούς SIP, οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών προσφέρουν συνήθως πολύ μειωμένες τιμές σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους, όπως τα κυκλώματα PSTN ή ISDN. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για υπεραστικές κλήσεις, όπου η επικοινωνία μπορεί να πραγματοποιηθεί έναντι ενός κλάσματος τιμής σε σύγκριση με παλαιότερα ψηφιακά κυκλώματα.

Η εξοικονόμηση κλήσεων μέσω παρόχων SIP trunk μπορεί να είναι τόσο σημαντική που πολλές εταιρείες με παλιά PBX παλαιού τύπου έχουν εγκαταστήσει ένα IP PBX που λειτουργεί ως Voice Gateway, το οποίο δρομολογεί τις κλήσεις σε έναν πάροχο SIP όπως φαίνεται στο παρακάτω διάγραμμα:

Σε αυτό το παράδειγμα ένα IP PBX με δυνατότητες Voice Gateway (VG) είναι εγκατεστημένο στον οργανισμό. Το Voice Gateway συνδέεται στο ένα άκρο με το Αναλογικό – Ψηφιακό PBX χρησιμοποιώντας μια διεπαφή ISDN BRI που παρέχει έως και 2 ταυτόχρονες κλήσεις ενώ στο άλλο άκρο συνδέεται με έναν πάροχο SIP μέσω IP.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον πάροχο SIP μέσω του Διαδικτύου, συνήθως χρησιμοποιώντας μια αποκλειστική σύνδεση στο Διαδίκτυο ή ακόμα και μια μισθωμένη γραμμή, εάν ο πάροχος SIP έχει τέτοιες δυνατότητες. Στη συνέχεια, το Αναλογικό – Ψηφιακό PBX προγραμματίζεται να δρομολογεί όλες τις τοπικές και εθνικές κλήσεις μέσω της τρέχουσας τηλεφωνίας, ενώ όλες οι διεθνείς κλήσεις δρομολογούνται στον πάροχο SIP μέσω του Voice Gateway.

Ο οργανισμός είναι πλέον σε θέση να επωφεληθεί από το χαμηλό κόστος κλήσης που προσφέρει ο πάροχος SIP.

Η ψηφιακή φύση του IP PBX το κάνει πιο κινητό. Οι εφαρμογές softphone υποστηρίζουν IP PBX και επιτρέπουν στους χρήστες να πραγματοποιούν κλήσεις μέσω Διαδικτύου από το smartphone ή τον υπολογιστή τους. Αυτό επιτρέπει τεράστια φορητότητα, διατηρώντας τον ίδιο αριθμό τηλεφώνου. Επιπλέον, αυτό έρχεται συχνά σε σταθερή τιμή, αποφεύγοντας τις χρεώσεις ανά λεπτό. Τα προηγμένα Softphone υποστηρίζουν μια σειρά από εξαιρετικές δυνατότητες, όπως η εγγραφή κλήσεων, η επιλογή αναγνώρισης κλήσης, η μεταφορά, η αναμονή, η ενσωμάτωση φωνητικού ταχυδρομείου, ο εταιρικός κατάλογος, για να αναφέρουμε μόνο μερικά.

Ένα εξαιρετικό παράδειγμα είναι το δωρεάν λογισμικό 3CX με Windows, το οποίο είναι μια εξαιρετική συμπαγής εφαρμογή υπό συνεχή ανάπτυξη που παρέχει όλα όσα χρειάζεται ένας χρήστης φορητών επιτραπέζιων υπολογιστών για να επικοινωνήσει με το γραφείο και τους πελάτες ενώ βρίσκεται στο δρόμο ή εργάζεται από το σπίτι:

Το IP PBX, ως λύση που βασίζεται σε καθαρά IP, σημαίνει ότι οι χρήστες μπορούν να μετακινούνται μεταξύ γραφείων ή γραφείων χωρίς να απαιτούνται αλλαγές στην καλωδιακή υποδομή. Τα τηλέφωνα IP μπορούν να αποσυνδεθούν από την τρέχουσα θέση τους και να επανασυνδεθούν στη νέα τους. Με τη βοήθεια ενός διακομιστή DHCP, το τηλέφωνο IP θα επαναδιαμορφωθεί αυτόματα και θα συνδεθεί στο IP PBX με τον ίδιο τηλεφωνικό αριθμό  και τις ρυθμίσεις του χρήστη.

Μια τεχνολογία που ονομάζεται Fixed Mobile Convergence ή Follow-me μπορεί ακόμη και να επιτρέψει στους υπαλλήλους να πραγματοποιούν μια κλήση σταθερού τηλεφώνου στο κινητό τους χρησιμοποιώντας WiFi και, στη συνέχεια, να μεταβούν στο κινητό μόλις βγουν εκτός εμβέλειας. Οι κλήσεις κινητής τηλεφωνίας μπορούν να δρομολογηθούν μέσω του IP PBX όταν βρίσκονται επί τόπου μέσω του τηλεφώνου IP ή του τοπικού τους δικτύου. Όταν οι χρήστες βρίσκονται εκτός τοποθεσίας, ο πελάτης κινητικότητας εγγράφεται αυτόματα στο IP PBX του οργανισμού μέσω του Διαδικτύου, επεκτείνοντας την εσωτερική επέκταση του χρήστη στον πελάτη για κινητά. Οι κλήσεις δρομολογούνται αυτόματα στον πελάτη κινητής τηλεφωνίας χωρίς να το γνωρίζουν ο καλών ή οι συνάδελφοί του.

Ένα άλλο μεγάλο πλεονέκτημα είναι η ενοποίηση των επικοινωνιών. Αντί για ξεχωριστό τηλέφωνο υλικού, email, τηλεφωνητή και άλλα, οι εταιρείες μπορούν να τα ενσωματώσουν σε ένα σύστημα. Σε πολλές περιπτώσεις, τα softphones μπορούν να ενσωματωθούν στο υπάρχον λογισμικό όπως το Outlook, το CRM, το ERP και άλλα. Επιπλέον, οι εργαζόμενοι μπορούν να λαμβάνουν φωνητικά μηνύματα και φαξ απευθείας στα εισερχόμενά τους.

Αυτό δεν σημαίνει ότι το VoIP είναι χωρίς ελαττώματα. Για αρχή, βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο δίκτυο, επομένως μπορεί να εμφανίσει σοβαρά ζητήματα αν υπάρχουν μεγάλα προβλήματα δικτύου. Είναι επίσης λιγότερο εφαρμόσιμο για υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, επειδή η υποστήριξη για τέτοιες κλήσεις είναι περιορισμένη. Πολλοί πάροχοι VoIP προσφέρουν ανεπαρκή λειτουργικότητα και οι επικοινωνίες είναι συχνά μη ανιχνεύσιμες. Αν και ένα IP PBX είναι η καλύτερη λύση για τις περισσότερες επιχειρήσεις, εξαρτάται από τις μεμονωμένες συνθήκες.

Κύρια στοιχεία ενός σύγχρονου ενοποιημένου τηλεφωνικού κέντρου IP επικοινωνίας

Ένα σύστημα IP PBX Unified Communication αποτελείται από μια σειρά σημαντικών στοιχείων. Πρώτον, έχετε τον υπολογιστή που απαιτείται για την εκτέλεση του λογισμικού IP PBX. Αυτός είναι ο διακομιστής Call Control που διαχειρίζεται όλες τις συσκευές τελικού σημείου, τη δρομολόγηση κλήσεων, τις πύλες φωνής και άλλα.

Το λογισμικό IP PBX φορτώνεται στο διακομιστή και διαμορφώνεται από τον Διαχειριστή δικτύου. Ανάλογα με τον προμηθευτή, το IP PBX μπορεί να ενσωματωθεί σε μια φυσική συσκευή, όπως ένας δρομολογητής, π.χ. Cisco CallManager Express ή μπορεί να είναι μια εφαρμογή λογισμικού που μπορεί να εγκατασταθεί πάνω από το λειτουργικό σύστημα του διακομιστή, π.χ. 3CX IP PBX.

Στην περίπτωση του 3CX, το λογισμικό IP PBX μπορεί να εκτελεστεί κάτω από την πλατφόρμα Windows (σταθμό εργασίας ή διακομιστή) ή ακόμα και την πλατφόρμα Linux. Το 3CX υποστηρίζει επίσης τις πλατφόρμες εικονικοποίησης Hyper-V και VMWare συμβάλλοντας στη δραματική αύξηση της διαθεσιμότητας χωρίς επιπλέον κόστος.

Οι πύλες VoIP, γνωστό και ως Voice Gateway ή Αναλογικός Προσαρμογέας Τηλεφωνίας (ATA), διαδραματίζουν διπλό ρόλο – λειτουργούν ως διεπαφή μεταξύ παλαιότερων αναλογικών συσκευών όπως τηλέφωνα, φαξ κ.λπ. και του νεότερου δικτύου VoIP που τους επιτρέπει να συνδέονται στο δίκτυο VoIP. Η πύλη VoIP σε αυτήν την περίπτωση έχει ρυθμιστεί με τις επεκτάσεις που έχουν εκχωρηθεί σε αυτές τις συσκευές και καταχωρείται στο IP PBX για λογαριασμό τους χρησιμοποιώντας το πρωτόκολλο SIP. Όταν καλείται μια επέκταση που έχει εκχωρηθεί σε μια αναλογική συσκευή, το IP PBX θα στείλει το σήμα στην πύλη VoIP, η οποία θα παράγει το απαραίτητο σήμα κλήσης στην αναλογική συσκευή και θα την κάνει να κουδουνίσει. Μόλις σηκωθεί το τηλέφωνο, το VoIP Gateway θα συνδέσει την κλήση λειτουργώντας ως «δρομολογητής» μεταξύ της αναλογικής συσκευής και του δικτύου VoIP. Το ATA είναι συνήθως ο όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια πύλη VoIP που συνδέει μερικές αναλογικές συσκευές στο δίκτυο VoIP.

Οι πύλες VoIP χρησιμοποιούνται επίσης για τη σύνδεση ενός IP PBX με τον πάροχο τηλεπεικοινωνιών, συνήθως μέσω μιας διεπαφής ISDN (BRI ή PRI) ή PSTN. Οι εισερχόμενες και εξερχόμενες κλήσεις θα διασχίζουν την πύλη VoIP που συνδέει το IP PBX με τον υπόλοιπο κόσμο.

Τα τηλέφωνα IP είναι οι φυσικές συσκευές που χρησιμοποιούνται για την πραγματοποίηση και αποδοχή τηλεφωνικών κλήσεων. Ανάλογα με τον προμηθευτή και το μοντέλο, αυτά μπορεί να είναι απλά τηλέφωνα χωρίς οθόνη ή συσκευές υψηλής τεχνολογίας με έγχρωμες οθόνες πολλαπλής αφής και βελτιωμένες λειτουργίες όπως υποστήριξη πολλαπλών γραμμών, γρήγορες κλήσεις, τηλεδιάσκεψη και άλλα. Οι δημοφιλείς προμηθευτές σε αυτόν τον τομέα περιλαμβάνουν τις Cisco, GrandStream, Yealink και άλλες. Όλα τα τηλέφωνα IP επικοινωνούν χρησιμοποιώντας το μη αποκλειστικό πρωτόκολλο SIP. Αυτό διευκολύνει τους οργανισμούς να συνδυάζουν και να ταιριάζουν διαφορετικούς προμηθευτές υλικού χωρίς να ανησυχούν για ζητήματα συμβατότητας.

Στην περίπτωση ενός softphone, η εφαρμογή εκτελείται σε επιτραπέζιο υπολογιστή ή smartphone και είναι σε θέση να παρέχει όλες τις υπηρεσίες παρόμοιες με αυτές ενός τηλεφώνου IP και πολλές άλλες. Οι χρήστες μπορούν επίσης να συνδέσουν ακουστικά, μικρόφωνο ή ηχεία εάν χρειάζεται.

Το δωρεάν softphone της 3CX που βασίζεται σε SIP για Android (αριστερά) και iPhone (δεξιά) και τα δύο παρέχουν πληθώρα λειτουργιών ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται οι χρήστες

Ωστόσο, το βασικό μέρος ενός τηλεφωνικού κέντρου IP Ενοποιημένης Επικοινωνίας είναι η ικανότητά του να χρησιμοποιεί αυτό το υπάρχον υλικό και λογισμικό για να φέρει σε επικοινωνία  πολλαπλά μέσα . Π. χ. Το Outlook σάς επιτρέπει να πραγματοποιείτε κλήσεις με softPhone απευθείας από το πρόγραμμα email

Αυτό συνδυάζεται με την ενσωμάτωση της ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων, έτσι ώστε οι υπεύθυνοι κλήσεων να μπορούν να αλληλογραφούν με άλλο προσωπικό εάν παρέχουν τεχνική υποστήριξη. Μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω με λειτουργίες κοινής χρήσης επιφάνειας εργασίας για να δείτε ακριβώς τι κάνει ένας χρήστης, καθώς και SMS, φαξ και τηλεφωνητή.

Πιο προηγμένες πλατφόρμες Ενοποιημένων Επικοινωνιών χρησιμοποιούν αναγνώριση ομιλίας για αυτόματες μεταγραφές κλήσεων με δυνατότητα αναζήτησης. Μεγάλοι οργανισμοί εφαρμόζουν ακόμη και τεχνητή νοημοσύνη στη ροή εργασίας τους. Ο εικονικός βοηθός υποστήριξης της Microsoft εξετάζει τι κάνουν οι εργαζόμενοι και παρέχει σχετικές συμβουλές, πληροφορίες και σελίδες προγράμματος περιήγησης. Ο απώτερος στόχος είναι ένας εργαζόμενος να αποκτήσει όλα όσα χρειάζεται με ελάχιστη προσπάθεια.

Πώς λειτουργεί ένα IP PBX

Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πώς λειτουργεί καθένα από αυτά τα συστατικά για να σχηματίσει ένα συνεκτικό σύνολο. Κάθε τηλέφωνο IP είναι εγγεγραμμένο στον διακομιστή IP PBX, ο οποίος είναι συνήθως απλώς ένας ειδικά διαμορφωμένος υπολογιστής με λειτουργικό σύστημα Windows ή Linux. Αυτό το λειτουργικό σύστημα μπορεί επίσης να εκτελεστεί σε εικονική μηχανή.

Τα προηγμένα συστήματα IP PBX όπως το 3CX υποστηρίζουν λειτουργικά συστήματα Windows και Linux, αλλά μπορούν επίσης να φιλοξενηθούν σε εικονικές πλατφόρμες όπως το Hyper-V και το Vmware, προσφέροντας εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής.

Ο διακομιστής IP PBX δημιουργεί μια λίστα που περιέχει τις διευθύνσεις πρωτοκόλλου έναρξης περιόδου λειτουργίας (SIP) κάθε τηλεφώνου. Για όσους δεν γνωρίζουν, το SIP είναι το πιο δημοφιλές πρωτόκολλο για τη μετάδοση τηλεφωνικών δεδομένων μέσω δικτύων. Βρίσκεται στην κορυφή του επιπέδου εφαρμογής του μοντέλου OSI και ενσωματώνει στοιχεία από HTTP και SMTP. Ως εκ τούτου, οι αναγνωριστικές διευθύνσεις SIP μοιάζουν με ένα συνδυασμό μιας διεύθυνσης email και ενός αριθμού τηλεφώνου.

Λογαριασμοί SIP

Οι λογαριασμοί τελικού σημείου SIP (τηλέφωνα IP, softphones, πύλες VoIP) διαμορφώνονται στο IP PBX με την επέκταση και τα διαπιστευτήριά τους. Παρομοίως, οι συσκευές τελικού σημείου έχουν διαμορφωθεί με τη διεύθυνση IP του IP PBX και τους λογαριασμούς που είχαν διαμορφωθεί προηγουμένως. Μόλις εγγραφεί η συσκευή τελικού σημείου SIP στο IP PBX, είναι έτοιμη να ξεκινήσει την πραγματοποίηση και λήψη τηλεφωνικών κλήσεων.

SIP Endpoint Εγγραφή σε σύστημα IP PBX

Μόλις ένας χρήστης πραγματοποιήσει μια κλήση, το σύστημα μπορεί να καθορίσει εάν η κλήση γίνεται σε ένα τηλέφωνο στο ίδιο σύστημα ή σε εξωτερικό. Οι εσωτερικές κλήσεις εντοπίζονται μέσω της διεύθυνσης SIP και δρομολογούνται απευθείας μεταξύ τους μέσω LAN. Οι εξωτερικές κλήσεις δρομολογούνται στον πάροχο τηλεπικοινωνιών μέσω της πύλης φωνής ή ενός κορμού SIP ανάλογα με τη ρύθμιση.

Φυσικά, αυτές οι κλήσεις γίνονται από τις συσκευές και τα softphone που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Τα τηλέφωνα IP συνδέονται στο δίκτυο χρησιμοποιώντας μια τυπική υποδοχή RJ-45, αντικαθιστώντας τις παλαιότερες υποδοχές RJ-11 που χρησιμοποιούνται από τα αναλογικά τηλέφωνα.

Κωδικοποιητές φωνής – G.711, G.729, G.722

Τα ηχητικά σήματα από τα τηλέφωνα IP πρέπει να μετατραπούν σε ψηφιακή μορφή για να μπορέσουν να μεταδοθούν. Αυτό γίνεται μέσω ενός κωδικοποιητή, ο οποίος το συμπιέζει και στη συνέχεια αποκωδικοποιεί καθώς αναπαράγεται. Υπάρχουν αρκετοί διαφορετικοί τύποι κωδικοποιητών και αυτό που χρησιμοποιείτε καθορίζει τόσο την ποιότητα του ήχου όσο και το μέγεθος του εύρους ζώνης που χρησιμοποιείται.

Τα τελικά σημεία SIP που βρίσκονται στο δίκτυο LAN χρησιμοποιούν σχεδόν πάντα κωδικοποιητή G.711, ο οποίος έχει συμπίεση 1:2 και ρυθμό μετάδοσης δυαδικών ψηφίων 64 Kbps συν 23,2 Kbps για την επιβάρυνση IP με αποτέλεσμα ρυθμό μετάδοσης bit 87,2 Kbps. Παρέχει υψηλή, αναλογική ποιότητα τηλεφώνου, αλλά συνοδεύεται από σημαντικό κόστος εύρους ζώνης, το οποίο δεν αποτελεί πρόβλημα για τις ταχύτητες τοπικού δικτύου που είναι κατά μέσο όρο 1Gbps.

Όταν ένα τελικό σημείο SIP βρίσκεται στο δρόμο μακριά από το γραφείο, η μετάβαση σε έναν κωδικοποιητή με μικρότερες απαιτήσεις εύρους ζώνης σε βάρος της ποιότητας φωνής είναι συνήθως επιθυμητή. Ο πιο συχνά χρησιμοποιούμενος κωδικοποιητής για αυτές τις περιπτώσεις είναι ο G.729, ο οποίος παρέχει αποδεκτή ποιότητα ήχου για ρυθμό μετάδοσης bit μόλις 31,2 Kbps που αναλύεται σε 8 Kbps συν 23,2 Kbps για την επιβάρυνση IP. Είναι παρόμοια με την ποιότητα κλήσης του μέσου κινητού σας τηλεφώνου.

Το G.722 προσφέρει καλύτερη ποιότητα κλήσης ακόμη και από το PSTN, αλλά είναι καλύτερο για σενάρια υψηλού εύρους ζώνης ή όταν είναι απαραίτητη η εξαιρετική ποιότητα ήχου.

SIP Trunks

Τέλος, τα SIP Trunks είναι επίσης διαμορφωμένα με κωδικοποιητές για εισερχόμενες και εξερχόμενες τηλεφωνικές κλήσεις. Αυτός είναι επίσης ο λόγος που, όταν συνδέεστε σε έναν πάροχο SIP που βασίζεται στο Διαδίκτυο, πρέπει να λαμβάνεται ιδιαίτερη προσοχή για να διασφαλιστεί ότι υπάρχει αρκετό εύρος ζώνης για να υποστηρίξει τον αριθμό των ταυτόχρονων κλήσεων που επιθυμείτε. Για παράδειγμα, αν θέλαμε να συνδεθούμε σε έναν πάροχο SIP και να υποστηρίξουμε έως και 24 ταυτόχρονες κλήσεις χρησιμοποιώντας κωδικοποιητή G.711 για ήχο υψηλής ποιότητας, θα χρειαζόμασταν 87,2 Kbps x 24 = 2092,8 Kbps εύρους ζώνης ή 2,043 Mbps κατά την πλήρη χωρητικότητα της γραμμής.

Τηλεφωνητής με IP PBX

Το φωνητικό ταχυδρομείο λειτουργεί διαφορετικά από αυτό σε ένα παραδοσιακό περιβάλλον τηλεφώνου. Ένας διακομιστής τηλεφωνητή ήταν συνήθως μια αυτόνομη μονάδα ή μια πρόσθετη κάρτα. Στα συστήματα IP PBX, ο τηλεφωνητής είναι ενσωματωμένος στη λύση και αποθηκεύεται σε ψηφιακή μορφή. Αυτό έχει πολλά πλεονεκτήματα, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας πρόσβασης στον αυτόματο τηλεφωνητή μέσω προγράμματος περιήγησης ιστού ή κινητού τηλεφώνου, προώθηση φωνητικών μηνυμάτων σε λογαριασμό email, προώθηση φωνητικού ταχυδρομείου σε πολλούς παραλήπτες μέσω email και πολλά άλλα.

Επιπλέον, ορισμένα IP PBX μπορούν να ρυθμιστούν ώστε να καλούν αυτόματα το άτομο για το οποίο υπάρχει μήνυμα στον  αυτόματο τηλεφωνητή και να αναπαράγουν τυχόν μηνύματα στον αυτόματο τηλεφωνητή.

Πώς ένα IP PBX μπορεί να βοηθήσει στην εξοικονόμηση χρημάτων

Μόλις κατανοήσετε τις θεμελιώδεις διαφορές μεταξύ ενός IP PBX και των παλαιού τύπου αναλογικών/ψηφιακών PBX, γίνεται πιο σαφές πώς ένας οργανισμός μπορεί να εξοικονομήσει χρήματα.

Επειδή το IP PBX λειτουργεί σε υπάρχουσα υποδομή δικτύου, δεν χρειάζεται ξεχωριστή καλωδίωση. Αυτό αναιρεί ένα σημαντικό μέρος του κόστους εγκατάστασης, όπως και η απλότητα της εγκατάστασης. Η αρχική επένδυση μπορεί να είναι έως και δέκα φορές μικρότερη από τα παραδοσιακά συστήματα PSTN. Σημαίνει τεράστια μείωση στο κόστος υπηρεσιών. Η έλλειψη φυσικών ξεχωριστών καλωδίων σημαίνει καμία πιθανότητα για ζημιά που μπορεί να είναι δαπανηρή για την επισκευή και τη συντήρηση. Η μετακίνηση μεταξύ γραφείων είναι πλέον μια εύκολη υπόθεση, καθώς δεν απαιτείται αλλάγη καλωδίου από το IP PBX στο τηλέφωνο IP. Το μόνο που απαιτείται είναι μια θύρα δεδομένων για τη σύνδεση του τηλεφώνου IP ή ένα σημείο πρόσβασης σε περίπτωση ασύρματου πελάτη (φορητός υπολογιστής, φορητή συσκευή) με ένα softphone.

Η συντήρηση των υποκείμενων συστημάτων είναι επίσης πολύ πιο εύκολη. Τα περισσότερα συστήματα IP PBX λειτουργούν είτε σε Linux είτε σε Windows, συστήματα με τα οποία οι τεχνικοί είναι συνήθως εξοικειωμένοι. Αυτό σημαίνει ότι τα τεχνικά προβλήματα συχνά δεν χρειάζεται να ανατεθούν σε εξωτερικούς συνεργάτες. Όταν μια ενημέρωση κώδικα ή μια αναβάθμιση είναι διαθέσιμη από τον προμηθευτή, ο διαχειριστής μπορεί γρήγορα να δημιουργήσει ένα στιγμιότυπο του συστήματος IP PBX μέσω του περιβάλλοντος εικονικοποίησης και να προχωρήσει στην εγκατάσταση. Στην απίθανη περίπτωση που το σύστημα δεν συμπεριφέρεται όπως αναμένεται, μπορεί να επιστρέψει στην προηγούμενη κατάσταση του συστήματος με το πάτημα ενός κουμπιού.

Η αναβάθμιση του IP PBX για περαιτέρω επέκταση της λειτουργικότητάς του είναι πολύ πιο αποδοτική από πλευράς κόστους και χρόνου σε σύγκριση με παλαιότερα PBX. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι νέες δυνατότητες είναι απλώς θέμα αγοράς ενός πρόσθετου και την εγκατάστασή του. Αυτή η επεκτασιμότητα επεκτείνεται στην εμβέλεια του ίδιου του συστήματος. Τα παραδοσιακά τηλεφωνικά συστήματα διαθέτουν μόνο συγκεκριμένο αριθμό θυρών στις οποίες μπορούν να συνδεθούν τα τηλέφωνα. Μόλις φτάσετε αυτό το όριο, θα κοστίσει ένα σημαντικό ποσό για την αντικατάσταση του υπάρχοντος συστήματος. Με το IP PBX, αυτό δεν είναι πρόβλημα. Τα τηλέφωνα IP συνδέονται μέσω του δικτύου και δεν περιορίζονται από τους ίδιους φυσικούς παράγοντες.

Όπως έχει ήδη σημειωθεί, ορισμένοι πάροχοι IP PBX υποστηρίζουν την εκτέλεση σε εικονική πλατφόρμα. Το 3CX είναι μια από τις πιο δημοφιλείς και σταθερές λύσεις που υποστηρίζει επίσημα τόσο το Hyper-V όσο και το VMWare. Αυτή η λειτουργία σημαίνει ότι μπορείτε να δημιουργήσετε αντίγραφα ασφαλείας χαμηλού κόστους του συστήματος.

Η εξοικονόμηση είναι ακόμη πιο εμφανής όταν λάβετε υπόψη την τιμή του VoIP σε σύγκριση με το παραδοσιακό PBX. Το SIP trunking μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τεράστια μηνιαία εξοικονόμηση περίπου 40%, ανάλογα με τη χρήση. Εάν η επιχείρηση πραγματοποιεί τακτικά κλήσεις στο εξωτερικό, υπάρχει χώρος για ακόμη περισσότερη εξοικονόμηση χρημάτων, καθώς δεν θα υπόκεινται σε βαριές διεθνείς χρεώσεις.

Επιπλέον, η επέκταση του αριθμού των μέγιστων ταυτόχρονων κλήσεων σε έναν κορμό SIP είναι μια εύκολη διαδικασία που συνήθως απαιτεί μόνο αλλαγές στον λογαριασμό SIP και πρόσθετο εύρος ζώνης διαθέσιμο προς τον πάροχο SIP. Αυτές οι αλλαγές μπορούν γενικά να γίνουν σε λίγες μέρες. Με τις παραδοσιακές γραμμές ISDN ή PSTN, ο οργανισμός θα πρέπει να παραγγείλει τις πρόσθετες γραμμές από την εταιρεία τηλεπικοινωνιών και να περιμένει έως και μερικές εβδομάδες για να εγκατασταθούν φυσικά οι νέες γραμμές. Στη συνέχεια, υπάρχει η πρόσθετη μηνιαία χρέωση υπηρεσιών που χρεώνεται από την Τηλεφωνική Υπηρεσία ανεξάρτητα από τη χρήση νέων γραμμών. Τα περισσότερα από αυτά τα κόστη δεν υπάρχουν με τους παρόχους SIP και τους κορμούς SIP, γεγονός που τα καθιστά μια πολύ φθηνότερη και ταχύτερη λύση. Οι περισσότεροι πάροχοι τηλεπικοινωνιών με έδρα τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Αυστραλία όπως και οι δικοί μας εδώ στην Ελλάδα μετακινούνται τώρα από το πρωτόκολλο ISDN στο SIP trunking, καθιστώντας το μόνο θέμα χρόνου έως ότου το ISDN δεν προσφέρεται πλέον ως πρότυπο.

Οι εταιρείες μπορούν να επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν κωδικοποιητές όπως G.729 αντί για G.711 με τον πάροχο SIP τους. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να επιλέξουν να θυσιάσουν την ποιότητα φωνής και να μειώσουν τις απαιτήσεις εύρους ζώνης SIP trunking κατά 70%. Για παράδειγμα, ένας κορμός SIP που χρησιμοποιεί κωδικοποιητή G.711 και υποστηρίζει έως και 24 ταυτόχρονες κλήσεις απαιτεί 87,2 Kbps x 24 = 2092,8 Kbps εύρους ζώνης ή 2,043 Mbps κατά τη διάρκεια της πλήρους χωρητικότητας γραμμής.

Με το G.729 ο ίδιος κορμός SIP θα απαιτούσε 31,2Kbps x 24 = 748,8Kbps εύρους ζώνης ή 0,73Mbps κατά την πλήρη χωρητικότητα της γραμμής!

Εκτός από αυτές τις άμεσες εξοικονομήσεις, οι προηγμένες δυνατότητες που προσφέρουν τα IP PBX και η ευελιξία που διαθέτουν μπορούν να οδηγήσουν σε τεράστια αύξηση της παραγωγικότητας. Η ικανότητα αποτελεσματικής μετακίνησης με συναδέλφους και πελάτες οδηγεί συχνά σε υψηλότερη ικανοποίηση, αυξημένη απόδοση εργασίας και περισσότερα κέρδη.

Όλα αυτά συνθέτουν κάποια τεράστια εξοικονόμηση κόστους, με εκτιμήσεις να φθάνου  έως και 80% για εκτεταμένη περίοδο. Όχι μόνο είναι φθηνότερα η εγκατάσταση των συστημάτων IP PBX, αλλά και η συντήρηση, η αναβάθμιση, η κλιμάκωση και η αφαίρεση.

Δωρεάν IP PBX έναντι επί πληρωμή

Είναι συχνά δελεαστικό να μειώσετε περαιτέρω το κόστος επιλέγοντας μια δωρεάν λύση IP PBX. Ωστόσο, συχνά δεν έχουν την υποστήριξη και τα χαρακτηριστικά μιας εναλλακτικής επί πληρωμή λύσης. Οι περισσότεροι πάροχοι θέτουν ένα όριο στις εξερχόμενες κλήσεις, καθώς η απουσία σημαντικών δυνατοτήτων VoIP και Ενοποιημένης Επικοινωνίας είναι συνήθως το κύριο πρόβλημα που περιορίζει τη λειτουργικότητα του συστήματος. Λύσεις όπως το 3CX προσφέρουν πλήρη λειτουργικότητα προϊόντος με έως και 8 ταυτόχρονες κλήσεις και χωρίς κόστος, καθιστώντας το το ιδανικό σύστημα VoIP για startup και μικρές εταιρείες.

Η ασφάλεια ορισμένων δωρεάν παρόχων έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση. Το Asterisk έχει παραβιαστεί σε αρκετές περιπτώσεις, αν και η ασφάλεια έχει ενισχυθεί σημαντικά τώρα. Αν και κανένα σύστημα δεν είναι απολύτως ασφαλές, οι πάροχοι επί πληρωμή έχουν συχνά ειδικές ομάδες ασφαλείας και διασφαλίζουν  τα συστήματα τους.

Οι εκδόσεις χαμηλού κόστους συνοδεύονται από πολλές άλλες δυνατότητες. Η ενσωμάτωση των εφαρμογών είναι μεγάλη, Η 3CX π.χ. προσφέρει Outlook, Salesforce, Microsoft Dynamics, Sugar CRM, Google Contact και πολλά άλλα.

Είναι απαραίτητο για ενοποιημένες λειτουργίες επικοινωνίας, όπως βιντεοκλήσεις, διασκέψεις και ενσωματωμένους διακομιστές φαξ. Ο αριθμός των συμμετεχόντων που μπορούν να συμμετάσχουν σε μια κλήση συνδιάσκεψης είναι επίσης υψηλότερος με τις εκδόσεις του 3CX που βασίζονται σε συνδρομή.

Αυτές οι προηγμένες λειτουργίες επεκτείνονται και στις κλήσεις, με ενσωματωμένη υποστήριξη για εγγραφή κλήσεων, ουρά και στάθμευση. Το 3CX προσφέρει ακόμη και μια σουίτα διαχείρισης για εγγραφές κλήσεων, εξοικονομώντας την ανάγκη ρύθμισης πρόσθετου λογισμικού. Σε εκδόσεις επί πληρωμή, η λειτουργικότητα όπως αυτή είναι πιο πιθανό να επεκταθεί σε Android, iOS και άλλες πλατφόρμες.

Ωστόσο, ίσως το πιο σημαντικό πλεονέκτημα είναι το μέγεθος της υποστήριξης που προσφέρουν οι υπηρεσίες που βασίζονται σε συνδρομές. Τα υψηλότερα κέρδη σημαίνουν ότι μπορούν να προσφέρουν άμεση, αποκλειστική υποστήριξη, έναντι των συχνά αργών και περιορισμένων υπηρεσιών των δωρεάν παρόχων. Αν και μια πληρωμένη υπηρεσία δεν είναι πάντα απαραίτητη, η πρόσθετη παραγωγικότητα και η υποστήριξη που προσφέρουν συνήθως αξίζουν το τίμημα – ειδικά όταν λαμβάνεται υπόψη ο αρνητικός αντίκτυπος που μπορεί να έχει στον οργανισμό ένα τεχνικό ζήτημα τηλεφωνίας IP.

Δημοφιλείς δωρεάν/χαμηλού κόστους λύσεις IP PBX

Τούτου λεχθέντος, οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν πιθανώς να ξεφύγουν με μια δωρεάν λύση IP PBX. Υπάρχουν αξιόπιστες λύσεις ανοιχτού κώδικα εκεί έξω εντελώς δωρεάν. Το μεγαλύτερο, πιο δημοφιλές είναι το Asterisk. Το κιτ εργαλείων κυκλοφορεί εδώ και χρόνια και έχει μια αυξανόμενη λίστα χαρακτηριστικών που αρχίζει να κλείνει το χάσμα μεταξύ των δωρεάν εκδόσεων και των εκδόσεων που βασίζονται σε συνδρομή.

Το Asterisk υποστηρίζει διανομή κλήσεων και διαδραστικό μενού φωνής, τηλεφωνητή, αυτόματη διανομή κλήσεων και κλήσεις συνδιάσκεψης. Εξακολουθεί να απέχει από τις premium υπηρεσίες για πολλούς από τους παραπάνω λόγους, αλλά είναι περίπου τόσο καλό όσο γίνεται χωρίς να πληρώνει.

Παρόλα αυτά, εξακολουθούν να υπάρχουν κάποιοι αξιόλογοι ανταγωνιστές. Πολλά από αυτά ξεκίνησαν ως υποσυστήματα του Asterisk, κάτι που τείνει να συμβαίνει στην κοινότητα ανοιχτού κώδικα. Το Elastix είναι ένα από αυτά και παρέχει ένα ενοποιημένο λογισμικό διακομιστή επικοινωνιών με email, IM, IP PBX, συνεργασία και φαξ. Η διεπαφή είναι λίγο απλούστερη από τον παππού της και χρησιμοποιεί άλλες εξελίξεις ανοιχτού κώδικα όπως το Openfire, το HylaFax και το Postfix για να προσφέρει μια πιο ολοκληρωμένη σειρά χαρακτηριστικών.

Το SIP Foundry, από την άλλη πλευρά, δεν βασίζεται στο Asterisk και θεωρείται όσο περισσότερο ανταγωνιστής μπορεί να υπάρχει. Η λίστα χαρακτηριστικών του είναι σχεδόν ίδια με το Asterisk, αλλά διατίθεται περισσότερο σε επιχειρήσεις που θέλουν να δημιουργήσουν το δικό τους σύστημα κατά παραγγελία.  

Άλλο λογισμικό ανοιχτού κώδικα έχει έμφαση στην ασφάλεια. Το Kamailio υπάρχει εδώ και πάνω από δεκαπέντε χρόνια και υποστηρίζει ασύγχρονο TCP, UDP και TLS για την ασφάλεια κειμένου βίντεο VoIP και WebRTC. Αυτό συνδυάζεται με έλεγχο ταυτότητας και εξουσιοδότηση, καθώς και εξισορρόπηση φορτίου και δρομολόγηση αποτυχίας για να προσφέρει μια πολύ ασφαλή εμπειρία. Η προειδοποίηση είναι ότι το Kamailio μπορεί να είναι πιο δύσκολο να ρυθμιστεί και οι διαχειριστές χρειάζονται σημαντική γνώση του SIP.

Μετά υπάρχει το 3CX. Η εταιρεία παρέχει μια δωρεάν εκδοση με καλές δυνατότητες που είναι περισσότερο από αρκετό για να ξεκινήσει κάποιος με το IP PBX. Υπάρχουν όλες οι βασικές λειτουργίες, από την καταγραφή κλήσεων, τον τηλεφωνητή και τη διάσκεψη με ένα κλικ. Ωστόσο, το 3CX προσφέρει επίσης περισσότερα για όσους το θέλουν, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων πολύ ισχυρών εργαλείων

Το 3CX υποστηρίζει επίσης μια τεράστια γκάμα τηλεφώνων IP, πυλών VoIP και οποιουδήποτε παρόχου SIP Trunk. Η εταιρεία συνεργάζεται με μια τεράστια λίστα παρόχων σε όλο τον κόσμο για τη δημιουργία προδιαμορφωμένων προτύπων SIP Trunk για εγκατάσταση plug and play.

Οι δυνατότητες Ενοποιημένων Επικοινωνιών περιλαμβάνουν πελάτες φορητότητας με προηγμένες λειτουργίες ανταλλαγής μηνυμάτων και παρουσίας που σας επιτρέπουν να δείτε εάν κάποιος άλλος χρήστης είναι διαθέσιμος, σε κλήση ή απασχολημένος. Οι λειτουργίες κλικ-για-κλήση μπορούν να ενσωματωθούν στον ιστότοπο του οργανισμού, επιτρέποντας στους επισκέπτες να καλούν την εταιρεία με ένα κλικ ενός κουμπιού μέσω του προγράμματος περιήγησής τους. Οι προηγμένες δυνατότητες Ενοποιημένων Επικοινωνιών, όπως το 3CX WebMeeting, επιτρέπουν τις βιντεοκλήσεις απευθείας από τον ιστότοπο του οργανισμού σας. Οι επισκέπτες του ιστότοπου ξεκινούν μια βιντεοκλήση στην ομάδα πωλήσεών σας με ένα πάτημα ενός κουμπιού.

Οι εργαζόμενοι μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν το 3CX WebMeeting για να επικοινωνούν με συναδέλφους σε διαφορετικές φυσικές τοποθεσίες και να εκτελούν παρουσιάσεις, να μοιράζονται βίντεο, παρουσιάσεις PowerPoint, έγγραφο Word, υπολογιστικό φύλλο Excel, επιφάνεια εργασίας ή οποιαδήποτε άλλη εφαρμογή. Πολλές από αυτές τις δυνατότητες δεν προσφέρονται καν σε μεγαλύτερες επιχειρηματικές λύσεις προηγμένης τεχνολογίας ή θα κοστίσουν χιλιάδες δολάρια για την αγορά και τη συντήρηση.

Η 3CX εισήγαγε επίσης υπηρεσίες VoIP και λειτουργικότητα κατάλληλες για ξενοδοχεία κάνοντας το σύστημά τους ιδανικό σύστημα VoIP που βασίζεται σε ξενοδοχεία.

Η λήψη του δωρεάν συστήματος 3CX IP PBX αξίζει τον χρόνο και τον κόπο για οργανισμούς που επιδιώκουν να αντικαταστήσουν ή να αναβαθμίσουν το σύστημα PBX τους με ελάχιστο ή χωρίς κόστος.

Περίληψη

Το IP PBX είναι φθηνότερο σχεδόν από κάθε άποψη, ενώ εξακολουθεί να παρέχει προηγμένες λειτουργίες που απλά δεν είναι δυνατές με άλλα συστήματα. Η δυνατότητα έξυπνης διαχείρισης εισερχόμενων και εξερχόμενων κλήσεων, δημιουργίας κλήσεων συνδιάσκεψης εν κινήσει, προηγμένες δυνατότητες κινητικότητας που καθιστούν δυνατή την εργασία από το σπίτι είναι σχεδόν απαραίτητες στην εποχή μας. Προσθέστε σε αυτό τον πολύ μειωμένο χρόνο και τους πόρους που απαιτούνται για την αναβάθμιση, και θα έχετε ένα ευέλικτο, επεκτάσιμο σύστημα που δεν θα μείνει πίσω από τον ανταγωνισμό.

Αν και ορισμένα από αυτά τα πλεονεκτήματα μπορούν να αποκομιστούν με εντελώς δωρεάν λύσεις IP PBX, οι υπηρεσίες επί πληρωμή συχνά συνοδεύονται από εργαλεία που μπορούν να επιταχύνουν σημαντικά τη ροή εργασιών και τη διαχείριση. Οι αποδόσεις που προκύπτουν από την ενσωμάτωση των Microsoft Dynamics, Office 365, Salesforce και Sugar CRM αξίζουν συχνά το επιπλέον κόστος.

Αφήστε ένα σχόλιο....

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *